söndag 1 juli 2007

Bildande barnprogram

I fredags kväll när det var läggdags lyckades jag krossa ett glas i badrummet (som det varit vatten i), det var modell tjockt glas som blir väldigt många små bitar när det hamnade över golvet. Under saneringsarbetet lyckades jag få in en minimal flis i foten, jag försökte få ut den men det gick inte. Efter en natts sömn satt jag med en pincett och försökte ånyo. Då kommer tvåan (8 år) och säger till mig "har du aldrig sett Evas funkaprogram" (????). Jag hade nog sett någon minut någon gång när jag rusat förbi TV:n vid bolibompadags, men NEJ. "Så skall man inte göra som du gör!, det har Eva sagt".

Nu var jag tvungen att bege mig till Marstrand så jag fick bita ihop och hade under dagen en ganska konstig gångart, men eftersom nästan all tid var att skåda ut över ett glittrande hav med många vita segel sittandes så fick det gå!.

Tillbaka hem lydde jag Evas råd. I med foten i vatten, när den blivit uppblött så fram med en nål (för Eva hade sagt INGEN pincett då pillar man in glasbiten i foten) , operation utgrävning startar.. Gissa... Jo, jag fick naturligtvis ut glasbiten. Det är bra att man har sjukvårdskunniga 8-åringar hemma som kan förstahjälpen!!

Gårdagen blev seglingsmässigt en liten besvikelse, en lite för taggad seglare (i mitt hem) tjuvstartade och missade därmed en 3:plats och blev 9:a, men det står ett litet glaspris här framför mig i alla fall. Det blir att ta nya tag, dock kände han inte särskilt för att segla någon tävling idag!! Nu har det varit segling i 7 dagar i rad idag kanske vi hittar på något, vi kan ju alltid tvätta seglingskläder t ex!

Frukostdax!!! Barnen har varit uppe tidigt, de har blivit inskolade veckans alla tidiga starter.

2 kommentarer:

Christian sa...

Vilken lycka, det med glasbiten skall jag ta till mig.

Christian sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.