söndag 15 juli 2007

Gudstjänstdag

Jag älskar verkligen söndagseftermiddagar. Just hemkommen från 3 gudstjänster. I något svagt ögonblick hade jag lovat att spela i 3 gudstjänster och det verkade vara en alldeles lysande idé när jag tackade ja till det.. Nu var det en febrig, görförkyld kantor som kämpade sig igenom..men det gick, jag kan dock erkänna att jag har hört mig göra något intressantare förspel och varierat psalmspel, men som sagt nu gällde det att ta sig igenom med hedern i behåll (eller vad det kan vara).

Nu är jag trött men glad och dräller runt i shorts och skall lägga mig att sova sött en stund. I en av gudstjänsterna "hittade" jag en fd konfirmand (ja för sisådär 23 år sedan var hon det), numera präst, tillika gudmor åt ettan. Kul!!

Gudstjänsterna piggade i alla fall upp mitt något trötta allmäntillstånd och det käns nästan som om det är på väg att vända, härligt i så fall!!
Vi firade gårdagens födelsedag i soffan med lite jordgubbstårta jag och tvåan, ettan somnade redan ca 19 för han hade seglat hela dagen. sjön suger!! Simma lugnt tills vi ses igen!

1 kommentar:

Jag är söt sa...

3 Gudstjänster var inte dåligt av dig. Och att spela på dom oxo. Plus att inte må så bra. Stackare...Ha det gött....Kram på dig