söndag 22 juli 2007

Hosta

Ja, som ett brev på posten efter en tids förkylning så kom den då, min vän från unga dar´hostan... Det är bara att gilla läget, men jag "blir så trött" på den! Dessvärre blir alla andra trötta av att höra mitt hackande. Hur som helst tillbringades gårdagen med att fira en 40-årsdag och att spela på en vigselvälsignelsegudstjänst. Ja, så slogs den dagen ihjäl fort och lätt. Eftersom jag tillfälligtvis är 4-barnsmor väntar jag på att "de" skall vakna och infinna sig till frukost, men nu har jag plötsligt tillgång till datorn och kan författa något trevligt eller något annat. Vad dagen har i sitt sköte vet jag inte, men jag borde ta en sväng till jobbet för att avsluta några grejor så att jag inte behöver tänka på dem hela semetern! Jag har t ex glömt att lägga ut listan på det som alla andra skall göra...!! Kanske kan jag börja måla i grovköket..städa eller något?? Jag skall i alla fall inte gå till kyrkan och hosta sönder någons predikan!

Nu börjar det visst rassal "där uppe"!!!

2 kommentarer:

Jag är söt sa...

Mamma är tyvärr bortrest tills på tisadag i nästa vecka...Så du får vänta med droppar tills hon kommer hem...Jag ska hälsa henne att du behöver dom ..Kram /Ewa

Christian sa...

Hostan - detta axiom. Gör dig inte av med den!! Det är som en ko utan häst, en Kalle utan spång, en biskop utan kräkla, en pensionär utan käpp osv.. listan kan göras lång! Den gör dig evigt ung, eftersom den anföll dig, fattade tycke och stannade.