fredag 6 juli 2007

Burkkoll

Nu har det hänt!! Ingen kan kalla mig för tv-freak (med undantag av engelska mord förstås!!), mitt tv-tittande brukar ske när jag vid någon sen tidspunkt kollapsar i min soffa och jag just då kollar vad det är. Ibland har man tur att det är något trevligt och ibland är det de finska nyheterna otextade (eller något ditåt). Vi behövde ett lite snabbare bredband (ettan tyckte att det var alltför pinsamt med de 0,25 som vi hade innan, det är förresten inte så länge sedan vi hade bredband via telefonen, på den tiden tog det ca 15 minuter att betala en räkning). Nu är bredbandet 8 och då kunde man få 27 "gratis" tv-kanaler på köpet vilket "vi" föll för. Nu kan jag somna till 27 kanaler jämfört med 3 innan, en ny värld har öppnat sig!!

Jag kan inte redogöra för några speciella favoriter ännu, men jag skall rapportera!! Tittade faktiskt på en Jerry Springer idag, men jag fick inte riktigt koll på vad de höll på med!! Tvåan var dock nöjd för hon kunde se på Winx. Tvåan har redan sovit 2 timmar, hon har ju haft lägervecka och sov på lägret i natt (hur mycket kan man undra...).

Nu håller jag på att städa eftersom jag skall arbeta i natt (vid midnatt!!), det är ju 070707 nämligen och då vill man gifta sig! (Jag har även missat detta tåg). Jag kämpar alltså för att hålla mig pigg och allert så jag håller igång hela tiden (sov dock några minuter när jag intog liggande ställning för att läsa tidningen).

Idag har jag studerat ett igitalt telefonsystem har någon något att andraga angående detta så dela gärna med er!!

Till hoken igen!

3 kommentarer:

Christian sa...

Tala med någon i kantorskans omedelbara närhet. Där kan man få många bra tips. Jag menar ang. ditt digitala nya hem.

Jag är söt sa...

När det gäller böcker kära Annika :
Jag gillar inte böcker dom tar aldrig slut...även om det är deckare....i sådana fall ska det vara korta deckare...jag kanske är lat oxo men om jag ska vara ärlig tycker jag bättre om att lyssna på musik. Låtar kan ta upp till ca5 min och böcker ca evigheter...så tycker jag i alla fall...men tack för lånet av böckerna ändå ...Kram på dig /Ewa Andersdotter

Jag är söt sa...

Vilken bio??? Du skrev något om en bio....förklara fattar inte?...jag behöver inte böcker på CD vill bara inte läsa =-)