tisdag 3 juli 2007

Det brann inte alls..

Understundom kanske jag kan vara riktigt eldig dock var jag inte det i morse vid 5-draget när larmtjänst väckte mig och lät mig ta beslutet om de skulle skicka en bil för att se efter om kyrkan i Fjärås brann! Efter detta brutala uppvaknande lurade jag en stund till sedan har det bara varit lön hela dagen. Arvoden kanske jag skall säga istället. Tyvärr kommer inte månadslönen så tätt som den skulle behöva!! Eftersom även jag älskar mord, åtminstone i formen av morden i midsummer, så blir det TV NUUUUU...

Lite senare. Ja, det finns inga som engelsmännen som kan begå de mest bestialiska mord och sedan ta en kopp the och konversera om trädgårdsskötsel. Jag gillade dagens avsnitt!

Annars har dagen inte varit så händelserik. Några takbrädor till målade. 1 1/2 badrum städat och en godnattsaga för tvåan (ettan sover borta inatt). Tvåan börjar ställa krav. Godnattsagan skall vara påhittad och handla om vad hennes gosehund gjort under dagen när vi inte varit hemma (idag hade han inte gjort så mkt för det regnade, och jag ville se klart på morden...men det sa jag inte, hon var dock nöjd!) God nattt!

Thetime!!!


2 kommentarer:

Jag är söt sa...

du kan få min aoutograf men jag tror nog inte att jag bli berömd men man kan alltid hoppas hahaha...jag kommer aldrig sluta blogga...och jag kommer aldrig glömma mina bloggkompisar....ni har ju alltid varit där för mig när jag behöver....kramar om dig och hälsa resten av familjen..jag kommer hem från mönsterås på fredag

Christian sa...

Jag beklagar verkligen detta.. Allt såg mörkt ut, allt var tyst, ingen vit bil (bara en guldig Peugeot), det regnade.. Jag trodde att du hdae semester också.. Så jag tog aldrig steget.. tog aldrig det steg som krävdes för att öppna dörren på Prästbyrån och ropa efter dig.. Jag skall göra det nästa gång !!