torsdag 26 juli 2007

Någon ringde

Det kom ett telefonsamtal, ja faktiskt 2, ett kom när jag var på jobbet och rensade undan inför semestern en sen söndagskväll. Nästa kom i måndags på förmiddagen när jag just inlett min semester. Några vänner hade varit inne på bloggen och kollat dagsläget. SEMESTER. "Vad gör du?" Vi är lite rastlösa och känner för att ta en liten sväng och hälsa på i några dagar...Går det? Klart att det gör! Det är jättekul med vänner som dräller in och muntrar upp den flegmatiska tillvaron i det grå huset.."Vi tänker en stund till". Hur som helst så "drog" de ner till oss. Körde tisdag kväll och dök upp onsdag morgon (Vistträsk-Onsala 129 mil). Ja, det är kul med vänner som poppar in!

Nu har vi tillbringat 2 dagar på Liseberg, dvs de är kvar ännu och jag har dragit mig tillbaka till mitt hem. I min familj står barnen på backen och kollar på morsan när hon åker, tvåan vågar mer och mer för varje år så med henne kan man åka vissa saker (typ Kållerado, gärna 3 ggr på raken), ettan lider av åksjuka i alla former, så han har lillasyster som legitimitet och åker tekoppar och båtar med henne.

Appropå båtar, nu måste jag kasta mig iväg till seglingen och hämta honom!!

2 kommentarer:

Christian sa...

Tekopparna är inte fel !! Lagom snurr !!

Jessica sa...

Jag åker gärna Kaffe(?)kopparna jag med, men det som avslutning när man har åkt allting annat. Swingrock är en personlig favorit.