tisdag 24 juli 2007

Hi-tech

Jo vi hade HP (händige patrick) här på besök och efter ett litet besök på Siba och inhandlande av diverse kablar, switchar mm gick gossarna till verket och plötsligt hade vi internet på alla 3 datorerna, alltså även mini i sitt rum. Det som jag dock är mest tveksam till är om jag tycker det är fint med en kabel fastsatt med silvertejp löpandes över golvet... Tyvärr är det inte så att jag har ett "mussepigghusvagnshem" ännu. T ex hade det varit bra med någon städapparat som kunde gå själv te x.

Appropå städning, så inledde jag semestern (eftersom playavädret uteblev) med att ha en ambition med att gå igenom 1 rum per dag fixa lite målning (av mindre art), tvätta en kudde, ruska mattan, sätta upp en persienn etc. Bra med lite noggrannare genomgång och så lite noteringar om saker som jag borde göra till LISTAN. Då ringde en kompis och undrade vad vi höll på med, om vi ville ha lite gäster några dagar eller så. Klart att man ville!! De tänkte ta en liten sväng ner till oss, så nu är de på väg! Det där med att gå igenom ett rum i taget har vi i och för sig gjort, men på något mer komprimerad tid! Mer noga kan vi göra en annan gång, vänner på besök är alltid kul.

Om Ni undrar vem som kommer så är det Blogg-Ola med familj som tittar in. De håller just nu på att köra de 150 milen (just det!!!) till oss! T om ettan har tagit ett extra tag nu när det kommer 3 tjejer på beök, jag behövde nästan inte tjata alls!!

Nu tillbaka till dammtrasan!

Inga kommentarer: