torsdag 12 juli 2007

Perukdag

Tänkte att jag kunde pigga upp mina arbetskamrater med en liten uppseendeväckande frisyr idag (Monty har ju alltid trevliga sådana). Sagt och gjort, jag tog på mina platinablonda midjelånga flätor (modell många små), piffade upp dem med ett chockrosa hårband (även det småflätor, spret och lite pärlor), samt lånade lite hårfärg av barnen för att ytterligare förstärka de cerisa inslagen.

Det är väldigt intressant att se vad folk utanför bekanskapskretsen (de är av någon anledning inte speciellt förvånade när jag dyker upp i något mer uppseendeväckande..), de vet inte om de skall säga något för de vet ju inte om jag tycker att jag är väldigt vacker eller galen eller bara vill chockera lite... Bara en ung man (ca 11) vågade fråga om det var mitt eget hår. Mina barn tyckte att jag var lite pinsamnär jag var inne och handlade i bageriet och visade mig offentligt ("nu åker du hem och tar av dig "det där"").

Tänkte att jag kunde få pigga upp mig lite nu när det är så otroligt synd om mig när jag har snuva. Det är lika tätt och eländigt slemmigt som i går...

Nu önskar jag er alla en fridsam natt!!

Förresten!! Tvåan har seglat själv idag, hon är stolt som en tupp (kan tjejer vara det???) Hon lyckades tom runda en boj..

Ettan såg en 150 fots segelbåt som han tycker att vi kunde spara ihop till.....den hade "båtgarage" på akterdäck till ribben t ex, väldigt fräckf...Säkert vår budget...det blir nog till att hålla sig till optimistjollar i fortsättningen också.


Inga kommentarer: