måndag 16 juli 2007

Het natt

Ja, det kanske det blir! Det hör liksom sommaren till att man skall halka runt lite i sängen ibland. Från grannarna* hörs lite bröl och endera dagen kommer det väl in någon slemmig** via det öppnade fönstret.

Vi har besök varje kväll av mamma rådjur och 2 små barn som föddes för 4 veckor sedan. De är verkligen söta och jag tog helt sonika bort näten från rosrabatten och sa varsågoda! Det som inte sniglarna ätit upp får ni. Det enda som inte dessa djur gillar är rhododendron så det får jag satsa på. MEN en av sorterna, en azaleatyp gillade älgarna, så det får bli fler av de andra sorterna. Det har ju trots allt sin charm att bo vid skogen, så jag har gett upp och njuter av att ha detta panorma utanför fönstret istället.

Ikväll har jag förberett morgondagens lunch, det blir gaspacho, som jag hyser ett väldigt begär efter!! Det är något av det bästa jag vet. Även det en sommarpassion (liksom heta nätter). Appropå passioner så unnande jag mig faktiskt en whisky ikväll, den hjälper till att göra förkylningen mer genomlidbar.

Trots allt är det inte semester i morgon så det är väl dags att knoppa in...

Ps. Tvåan har seglat Gottskär-Brokö tor retur idag i den väldigt beskedliga vinden, tur för henne att det äntligen blev lite lätta vindar och en riktigt högsommardag. Ds

*råbockens brunstrop i skogen.
**mördarsnigeln

1 kommentar:

Christian sa...

Tyckte faktiskt att ett såntdär brunstrop kan låta lite otäckt.

Läste en gång i tidningen över namn som ej blivit godkända att ge sina barn. Ett av dem var just "Brunstgnägg". Men tänk vad hemskt.. Vad han skulle bli retad i skolan: Kan lille Brunstgnägg läsa en bit ur boken? Kan Lisa och Brunstgnägg förberede veckans ord? osv osv...