onsdag 27 juni 2007

Snigelreinkarnation

Jag har börjat tro på snigelreinkarnation eller att sniglar möjligtvis kan "gå igen". Varför skulle det annars vara fullt hela tiden!!! Så går vi över och rensar (fint uttryck för snigelmord) hela tomten, efter en stund är där fullt igen av dessa bruna krälande saker!!

Idag har jag börjat måla tak. Dvs jag har obehandlat trätak i alla rum (det är inget slott jag bor i så ni behöver inte bli imponerade), det har mörknat under åren så jag tänkte göra dem lite ljusare men fortfarande med träkänsla. Idag åkte tvåan och jag iväg för att handla färg och jag gick loss på taket i grovköket. Jag var helt slut i armarna efter 2 kvadratmeter, vilken jobbig arbetsställning! Och jag som har 116 kvadratmeter att gå över... det blev inte riktigt bra jag vill ha det ännu ljusare så jag får nog gå på en lite "häftigare" nyans.Fortsättning följer!

Även idag har det blivit en sväng till Marstrand, från arbetare till ??? Idag har det gått att genomföra 2 seglingar (det blåste lite för mkt på förmiddagen så de fick skjuta upp det MÅNGA timmar, men jag hade kvällskörningen så det var inte jobbigt för mig, bara de andra...).

Nu kan det bli bra med lite middag... ja jag vet... klockan är över 22, men vickning är alltid lite trevligt, vi får se vad jag kan svänga till!

Sov gott!!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Tänk på Michelangelo och Sixtinska kapellet...

Snedseglaren sa...

Den tanken tröstade!!