tisdag 19 juni 2007

Inte en gång till!

Natten förlöpte väl och eftersom jag varit lite sliten och trött hade jag aviserat en sen ankomst till jobbet och satte min väckarklocka lite senare än vanligt. Intet ont anande snusade jag på och DÅ....!!! ringer väckarklockan, d vs min andra väckarklocka (jag har 2 för säkerhets skull) som jag naturligtvis glömt att ändra... När man nu ändå var vaken vacklade jag ut till brevlådan för att hämta dagens tidning och satte på en balja te. Innan jag riktigt kunde slå mig till ro med tidningen klev jag runt iklädd sjöstövlar och min cerise morgonrock i trädgården för att se om jag kunde hitta några sniglar, de var tydligen också lite morgontrötta för jag hittade bara ca 40.

För att återknyta till titeln. Ettan + övernattande kompis medföljde till busshållplatsen för att åka vidare till sommarjobbet. När jag riktar in siktet på jobbet hör jag en liten späd röst i baksätet (tvåan) :"glöm inte att jag skall till fritids", det var till att ta en extra sväng i rondellen och lämna henne på rätt ställe!

Dagen på arbetet har förlöpt väl, ett litet tag i den sk "högen" och man kan skymta delar av skrivbordet igen, det är dock lite kvar det medges. Lönen har i alla fall gått iväg. Det trevliga med semestertider är att det finns folk som är lediga och gärna hälsar på, idag kom söta Ewa t ex (det trista med mig är att jag dock gärna sätter andra i arbete.... (Tack för hjälpen med protokollen och utskicket!!!).

Samtidigt som jag bloggar en liten stund skriver jag protokoll, jag skall ju vara ledig nästa vecka och känner att jag vill vara färdig med en del saker såsom t ex protokollen. Diskmaskinen susar hemtrevligt och tvättmaskinen centrifugerar, annars kan man ju fundera på om man vill lära sig gjuta trädgårdsmöbler i betong eller ägna sig åt den galne kocken ikväll. Elizabet den 1 kan ju också vara intressant att följa... En helt planlös kväll. Ja om ni undrar hur det gick med högtryckstvätten så är allt kopplat och klart och bara väntar på att någon skall sätta igång.... Är det inte härligt att det alltid finns en massa trevligt att göra!

Samvetet säger att det är dags att göra något nyttigare än att umgås med er...

4 kommentarer:

Björn sa...

Hej Annika! Kul att du hittat hit till bloggens förunderliga värld. Det kan hända på det ena och det andra som du komemr märka så småningom! Dessutom var det ganska skönt att vara ledig i söndags även om för mycket ledighet, typ en dag eller två, kan börja kännas lite tråkigt det oxå! Ha det gött! Mvh B

Jag är söt sa...

Det var bara trevligt att hjälpa dig...annars skulle jag inte ha något att göra mer än att prata med min mamma och sitta på en stol och göra ingeting...Så det var bara bra...Du får ha en skön semester och glöm inte att ge deckar bocken till mamma heller
Ha det gött Kramar från Ewa Andersdotter

Christian sa...

Djupt tragiskt, men jag missade den elake kocken Gordon !! Ett av mina favoritprogram, men det repriserar det säkert !!

Andersdotter sa...

Hej Ewa - vad roligt att du bloggar. Hör gärna av dig någon gång. Du har min e-mail. Anders Bjernhed