fredag 22 juni 2007

Midsommarsurr

Så var det då dags för den egentliga nationaldagen och den var tänkt att inledas med sovmorgon. Kan någon förtälja för mig varför man är alldeles klarvaken och utsövd klockan 6.10?? Lyckades somna om 3 ggr (tvåan var inne och försökte påkala uppmärksamhet 2 ggr trots att jag hävdade att det var mitt i natten). Ettan sov gott, han har just avslutat sitt livs första vecka på sommarjobbet och somnade redan 17.00!! Klämde till med en nattsömn på 17 timmar ungefär! Sjön suger!

Det blir nog inte en midsommar med män vin och sång i år heller, vi myser inomhus och ägnar oss åt sanering, utsortering av för små kläder, tvättsortering, omorganisation mm. Lite mys var det att åka till Jönssons för att fika, det fanns ingen större entusiasm att klä midsommarstång och dansa (jag har ju min lilla hemvirkade annars som vi kan ta till ifall lusten skulle bli oss för stor!). Ny tradition alltså! Midsommarfika med mormor på Jönssons, det såg ut som om jag hade simmat dit (trots kort promenad på 80 m!). På hemväg fick tvåan för sig att han skulle ta ut pengar så vi stannade i Onsala centrum och vad hittar han i cykelstället!!?? Sin cykel som blev stulen förra veckan! (Dock blev det inga pengar för han hade inte med sig sitt bankomatkort). Det blir till att meddela polis och försäkringsbolag att den är återfunnen och faktiskt relativt oskadad.

Det blev över 500 sniglar igår... idag är det inte 100 ännu, inte ens sniglar gillar tydligen spöregn.

Detta är en riktigt mysig, slö midsommarafton och ingen har saknat dansen ett dugg!

Ha det skönt och mys riktigt denna härliga dag, man gör det bästa av situationen, snart blir det familjepussling även det är en ny sed hos oss! Glöm inte blommorna under huvudkudden förresten, näckrosor blir nog bra i år.

1 kommentar:

Christian sa...

Jag håller med dig, det var allt lite slött. Vädret gjorde väl inte att det var den ljusaste tid precis.