söndag 17 juni 2007

Just kastat loss!

Så var det dags!! Har just kastat loss för att segla ut på bloggens oändliga hav. Denna härliga dag då solstrålarna glittrar i det regnvåta gräset och föralldel, dags att bekänna.. de glittrar även i i de 163 sniglarnas slem som redan fått sätta livet till denna förmiddag. Det är bara att inse att trots att jag egentligen inte vill döda något levande väsen, så vill jag samtidigt se ut över vackra blommor och ett och annat ätbart vill jag också ha kvar i någon av mina minimala odlingar.

Dagen inleddes alltför tidigt med en brutal väckarklocka. Då jag är i den logistika åldern eller rättare sagt mina barn så var det bara att inse att nu skulle nr 1 iväg för fysträning och sedemera vågträning för att bli en bättre seglare. Nr 2 leker stillsamt med sin senast införskaffade Diddlhund. När jag nu inlett min bloggkarriär så är det dags att inse att en liten tur ut i ogräsens förlovade land är oundvikligt enär att man knappt ser vad som är ogräs och intressant växtlighet.

På återhörande!!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Välkommen till bloggens förlovade land! Du kommer numera ständigt att bli förvånad hur mycket folk vet om dig. Med hopp om en snigelfattig sommar( jag vet hur det är med de små slemmiga odjuren). Kram

Christian sa...

Jag oroar mig, det står att du skrivit detta 03:45, men det går säkert att ordna klockan där med ! Det är Björn som lurat mig att blogga och att sedan Jessica också börjat.. Välkommen till denna familj !

Jag är söt sa...

vad kul att du börjat blogga....
Christian fick mig att blogga för ett tag sen....Det är faktiskt riktigt trevligt. Ha ett trevligt bloggliv med vänner hihi ha det gött

hemlig sa...

Nej nu blommar löken! Har du börjat blogga så måste jag göra det också!
hemlig