torsdag 21 juni 2007

Dessa vägens matadorer

För utom det gamla vanliga rutinerna med snigelmord (180) så var det dax för den sista dagen innan minisemestern. Lite logistiskt mankemang (ettan var lite trögstartad idag så istället för buss fick det bli bil och jag blev också sen!!!). Då stod han där framför mig och viftade glatt med en röd flagga och en matadors resning "stopp i lagens namn"... vägarbete, med en inponerande flaghantering och en djup bockning fick jag sedan likt tjuren snabbt glida förbi denne matador.

I övrigt gick dagen lika fort som vanligt, men lite av högen eller nästan allt lyckades åtgärdas, men jag vet att det finns många kul saker att kasta sig över såsmåningom... Jag hann i alla fall beundra mina kollegors fantastiska arbete med blommor och blad...Fantastiskt med kunnigt yrkesfolk!! Appropå det beundrade jag också målningen av källaren, det är liksom skillnad på den som håller i penseln...Det är som jag säger fantastiskt att se resultatet av det människor gör som är passionerade för sitt jobb!

Den vanliga snigelpromenaden är genomförd, det blev 46 till och dagen är inte slut ännu.

Nu vidtager förberedandet av midsommarfirandet....

2 kommentarer:

Christian sa...

Jag hoppas att du får ett fint firande. Det är mer oroväckande att du på ett bord skall dansa runt en hemmastickad neongrön midsommarstång gjord av hushållspappersrullar. Dock var den ju K-märkt eftersom du gjort den i slutet av 60-talet. Önskar en trevlig midsommar.

Jessica sa...

Jag har egentligen aldrig sett på vägarbetare på det sättet, men vägen matadorer borde ju vara det rätta sättet att benämna dem. Dessutom så kommer jag nu alltid att se på din volvo som en tjur...
Trevlig midsommar!