onsdag 20 juni 2007

Kor i stilla tillbedjan

Idag har varit en resdag. Den uppmärksamme resenären har kanske någon gång sett ett stort mjölkpaket mitt ute på en åker (reklam för Wapnömjölk). Idag passerade jag detta paket på väg ner till Snöstorp och runt paketet stod ett gäng kor i liksom stilla tillbedjan. Inte hade jag någon kamera med mig och inte har jag en mobil från detta sekel (med kamera) och så körde jag bil dessutom på motorväg. Synen etsade sig fast i alla fall och det såg faktiskt otroligt komiskt ut, kunde väl platsat om inte i Bregottfabriken så väl i mjölkfabriken...

Vad gör man i Snöstorp??? Är med om en demonstration av elektronisk fakturahantering, tittar på bokningssystem och lär sig det man inte kan i semesterhantering samt tittar på Sveriges vackraste kyrka 2006 (utnämnd i Året runt), passerar laxbutiken på väg hem och arbetar sedan en stund med protokollsskrivning.

Ikväll har jag varit på en annan demonstration av höstens barnmode hos Lingon och Blåbär, samt rea på föregående säsongers kläder. Nu skall jag snart kolapsa i soffan med en laxbakelse och något gott att dricka!

God natt!!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det är tur att du håller dig uppdaterad. Tänk hur det skulle sett ut annars. Fullt med förvirrade förtroendevalda i varje hörn, peronal som inte fick sina pengar. Det är tur att vi har dig...

Bedjande kor, ha, det var komiskt.