måndag 18 juni 2007

Don efter person

Den flitige läsaren konstaterar genast att denna blogg bytt utseende. Jag föll för opinionen och det blev en ny mall, kanske lite mer passande till mig och titeln. Idag fick jag besök av urbloggaren Christian på jobbet och han hade som vanligt en och annan åsikt om det mesta, såsom min bloggs utseende t ex.

En del önskar säkert också få reda på hur snigelsaldot blev igår... Jag slutade räkna när jag passerat 400!

Man hinner fundera mycket när man rensar ogräs, om varför ogräs växer så otroligt bra och vanliga planterade växter så dåligt i SAMMA rabatt! Egentligen skulle man kunna odla enbart ogräs, det finns ju faktiskt riktigt trevliga och dekorativa sådana (som t ex olika stråarter som växer flitigt i mitt stenparti). Appropå stenparti så planterade jag in en massa intressanta sedumarter och timjansorter, nu finns det inte en enda sedumart eller timjansort i mitt stenparti däremot växer det flitigt mellan plattorna på terassen bredvid. Kanske tur att jag inte satsade på att bli trädgårdsarkitekt eller trädgårdsmästare.

Gårdagen var annars inte särdeles intressant. En dag av vila och när man till sist vaknade till och började känna energin komma var det dags att gå och lägga sig och så hade även denna helg gått och ingen storstädning eller renoveringsprojekt påbörjats.... om man inte räknar att jag faktiskt lackade ett skoställ. För övrigt vakande jag trött efter en mkt aktiv natt, jag drömde att jag var ute och cyklade med 2:an och med min dåliga kondis blev det ohyggligt tröttande!

Denna dag har annars tillbringats på arbetet med en lönehantering, det är då man mest blir uppskattad av sina arbetskamrater, när man börjar hitta något extra litet tillägg eller berättar att eftersom man arbetat under Pingst är det faktiskt A, inte B. Bäst att passa på att sola sig i popularitetsglansen, snart är det grå vardag igen och långt till nästa lön!! Efter detta var det bara dags att köra hem igen och det gjorde jag fylld av inspiration att kasta mig över högtryckstvätten (håller på med att få bort mossan från mina plattor, mossa växer också bra där det inte skall!). Just när jag körde upp på garageuppfarten insåg jag att... jag glömt att hämta 2:an på fritids!.... Bara att vända åter till skolan för hämtning med skammens rodnad på kinderna, finns det någon mer än jag som glömmer bort att man har barn??? Nu är vi i alla fall hemma och beredda att kasta oss över hemarbetet. Snigelsaldot är än så länge noll, vi får se vad jag kan förtälja... ut i spenaten!

Inga kommentarer: