söndag 24 juni 2007

Kakbak

Gårdagen var en trevlig dag och sedemera kväll för att sedan övergå i natt. Fin "Musik i sommarkväll" och alltid trevligt med en kremerad nattkorv, som vanligt emminent tillagad av KU. Hem för att sova en liten stund.

Upp i ottan för att köra "ettan" till Marstrand för träningsläger. Juniorsm närmar sig.. Hem för att sova middag, det värsta var att jag liksom fortsatte i sovstadiet, kroppen sover, men jag har efter "tvåans" uppmaningar varit tvungen att idka viss aktivitet och står upp. Äntligen blev det högtryckstvättat och mina plattor är något mindre mossbelagda. Just nu bakar vi kakor, bra att ha en burk på lut ifall några gäster dyker upp. Borde kanske göra lite mer, men kroppen tycker om att vila idag så det får bli lugna långasamma saker ihop med "tvåan" som känner sig försummad (efter kakbaket verkar det som om jag är godkänd som mor igen).

Hjärnan sover bestämt också så eftersom inga intelligenta tankar blir tänkta så lägger jag ner just nu.

2 kommentarer:

Christian sa...

Fårskank mot grisklöv. Det närmsta grisklöv jag kommit var hos våran forna komminister. Då var det grisfotskorv som låg i en sörja av grå-gröna linser. Gick faktiskt att äta och var mycket godare än det såg ut ;)

Jessica sa...

Jag tycker att det låter väldigt trevligt det där med att hembakta kakor på lut, bara utifall att någon skulle duka upp. Detta tyder på stor gästfrihet.