onsdag 1 augusti 2007

Upp i ottan

Bilen började låta mer och mer som en raggarbil!!! Även verkstäder behöver semester, men efter några dagars väntan så blev jag lovad "att om jag parkerar bilen hela dagen hos verkstaden så kanske....". Sagt och gjort först i kön 7.00 var jag där. Jag visste inte vad det var för konstigt som började låta 6.30! Buss och promenad så var jag hemma och läste tidningen och somnade om! En granne tittade lite undrande när hon hittade mig promenerande vid arla morgonsund, men hon hade gissat varför. Raggare!! Redan ganska tidigt var bilen färdig och nu är hon hemma igen.

Annars återvände energin och dagen har ägnats åt gräsröj, typ rensa ut ljungsnår o dyl. Tvåan och jag har börjat måla fönsterbläck (visserligen får jag måla om lite annat runt omkring, men har hon intresset är det lika bra att hon får träna på riktiga saker). Det är i och för sig inte badväder, men väldigt behaglig värme och en del sol så det passar bra att arbeta utomhus. Nästa projekt är att klyva en stack ekved, så jag har börjat kasta ner lite lagom avkapade stammar mot själva klyvstället. Ni skulle bara veta vilka snygga muskler jag får!

Vidare har vi försökt att fixa en avriven roderförlängare..... mer om detta en annan gång. Srandard för båtgrejor är inte något man satsat på precis, då skulle de inte tjäna så mkt pengar på oss stackars seglare!!!

Inga kommentarer: