måndag 13 augusti 2007

En fru

Ibland när jag och några kompisar sitter och samtalar kring relationer/livet, så har jag kläckt idéen om att jag inte behöver en man, däremor skulle det varit bra att ha en fru en sådan där riktigt genuin hemmafru som ser till att hemmet ser prydligt ut och att maten står på bordet i rättan tid (medan jag pillar med bilen, snickrar och målar om), eller också ett totalt jämlik parbildning där man delar 50/50. Nu har jag hittat en fru till mig!!! Hon tycker själv att hon skulle passa ypperligt nu gäller det bara att övertyga hennes sambo om att det är en bra idé, samt att jag vinner på lotto eller ärver någon totalt okänd rik farbror eller så, så att jag har råd med hemmafru... men i alla fall ett stort fall frammåt! Annars har vi många fina idéer om att starta ett kvinnokollektiv som en andra lösning!

Idag har jag ägnat mig åt bilvård typ lackrengöring och har börjat åtgärda en del rost med diverse slipverktyg, detta arbete får fortsätta i morgon, parallellt med detta (tills min hemmafru flyttar in) har jag tänkt att jag tar ett sovrum per dag och tvättar kuddar, täcken, vädrar madrasser, piskar mattor fixar till det som skall fixas (lagar persienner, målar fönsterkarmar). Och så slog jag ihjäl denna dag. hann också att litsa om ett segel och ägna mig lite åt båtvård och ogräsrensning. Jag gillar att arbeta lite med kroppen nu när den snart skall in och vara på kontor till nästa sommar!

Inga kommentarer: