lördag 4 augusti 2007

Klyvning

En del del är intresserade av celldelning, en del klyver atomer. Jag klyver ved. 10.00 drog vi igång grannen och jag. Vi hade en liten hög att klyva...Dvs några kubikmeter. 20.00 la vi av och jag kan säga att så långa raster har vi inte haft!!!

Nu har nog 2 hushåll ved för två vintersäsonger och i mitt garage ligger hela nästa års förbrukning (om det inte blir polarkyla).

Kroppen har arbetat rejält och jag undrar hur det skall gå att komma ur sängen i morgon, men det är väl bara att bita ihop!!

Nu är det bara att stacka upp den imponerande högen så att den kan torka ytterligare i ett eller två år!

Lovat vare ICA Maxi i Mölndal!! Vet ni vad de har!? Just det... Julgransljus (de tittade lite underligt när jag köpte de 13 askar som fanns kvar!). Jag bjuder på att bli idiotförklarad ibland!

1 kommentar:

Christian sa...

Hm.. nu börjar jag nästan bli lite orolig för dig.. Julgransljus ?