fredag 3 augusti 2007

Favorit i repris

Jag kände behovet, det var liksom pockande...jag klarar inte en dag till utan...ett litet besök på byten och återköp på IKEA. Denna gång var det en persienn som var lite väl smal, det fick bli en storlek större så får jag fixa till den med hjälp av bågfil och lite våld...det blir fint i ettans rum (snyggare än den pläd som ettan har just nu i alla fall sedan den gamla persiennen lämnade in)! Det blev kortast kö och effektivast mottagning hitintills!!

Jag kan nog byta jobb snart! Jag ser tydligen kundanpassad ut. När jag var på IKEA kom det fram en dam och började fråga en massa, hon tyckte att jag såg anställd ut i jeans och röd tröja (jag sa till henne att det är bättre att leta efter blå/gula damer och herrar för då är chansen större att hon hittar rätt). När jag sedan var på hemköp kom det fram en äldre dam och frågade var vi hade etiketter någonstans och då fick jag upplysa om att det är bättre att leta efter limegula människor, det är större chans att de får rätt svar då. Är det månne en taktik att byta "personalfärg"? Då slipper de upplysa förvirrade sökare angående olika problem åtminstone de första åren!!

Annars har jag besökt många affärer och letat efter julgransljus i stearin, det är verkligen inte någon marknad för dem precis!! Jag skall hälsa på i en utlandskyrka så småningom och jag frågade efter om det var något speciellt de behövde, jo julgransljus!! Att använda i ljusbäraren. ICA brukar kunna expediera detta, men inte ens där blev det napp!! Nu har jag testat 9 olika affärer, tyvärr inga napp!! Har någon sett vita julgransljus på sistine??? Det vore väl inte konstigt med vita små ljus i ljusstakar vid den här årstiden????

Kollade in hos grannen för att studera deras omtapetsering av ett rum och kom lägligt till en liten supé med laxcheesecake och vin.. Nu laddar jag för morgondagens vedklyvning!!

Tänd ett ljus och låt det brinna!!

1 kommentar:

Agneta sa...

Gå sååå gärna in på min blogg! Resedagbok...