söndag 14 oktober 2007

Presumtiv brud

Bevistade bröllopsmässan på Tjolöholm, jag hade ett uppdrag annars kanske jag inte direkt hade åkt ut för att kolla in. Man blev genast överfallen och fick tips om musik (till festen), någon ville erbjuda sina fototjänster, sälja en brudklänning, bukett, fixa håret.... etc. Det är dock alltid kul att se på modeuppvisning och se hur man kunde varit klädd som pinnsmal 25-årig brud. Saknade dock ett alternativstånd där man tipsades om att det måste inte vara ett "amerikanskt" fluffbröllop, man kan göra på många sätt. Saknade också en speedatinghörna, om man nu fick plötslig lust att gifta sig så kunde det varit perfekt! Hur som helst så tycker jag faktiskt att det var trevligt, många positiva människor och trevligt bemötande och så fick jag kompa en väldigt duktig sångerska (tyvärr sittandes i "andra hörnet" med ryggen mot, dvs ca 25 m bort från henne, vilket inte är helt bra!).

Hur som helst så var det nog länge sedan jag blev "överfallen" av folk som trodde att jag var en presumtiv brud!!!

I övrigt så skall jag ju ta det lugnt så att inflammationen läker, var dock tvungen att rensa en ränna och stacka lite nyhuggen ved i min igår uppriggade vedficka samt lite allmänt fix och plock. Sedan fick jag ta det väldigt lugnt för det tyckte inte alls inflammationen om... Stillsam kväll i soffan tittandes på världensbarnsinsamlingen, tre män och en baby och ttre män och en flicka, samt diverse annat sapp! Sov dock gott hela natten efter liten värktablett. Nu skall jag till gudstjänst!

Inga kommentarer: