fredag 12 oktober 2007

Hjärtsnörp

Idag har jag uppsökt närakuten för första gången. När jag ringde och ville kolla in en värkande muskel typ hjärtat eller något i den trakten någon gång de närmsta veckorna fick jag order att infinna mig genast för EKG. De undrade dock om jag lyft en massa för hjärtat tickade på och blodtrycket var bra och blodet var bra syresatt, MEN det verkade som om jag hade en inflammation i en led i bröstbenet som man kan få om man lyfter en massa... Tex båtar upp på biltak flera gånger i veckan... Nu har jag oljat in vissa delar i voltaren gel och skall ta det lugnt. Jag tränar dessutom dagligen med ett typ av gummiband för att träna mitt akupunkterade muskelfäste (musarmen) och det som är bra för en sak är inte så bra för en annan sak... Kärringen börjar helt enkelt bli gammal.

I kväll är det verkligen tyst hemma! Ettan har satt sprätt på sina sommarjobbspengar och köpt ett x-box 360, tvåan ärvde hans gamla x-box så ikväll har jag tv:n alldeles för mig själv och datorn också!!! Snart skall jag ta mig ett glas vin och njuta av något intressant tv-program, vilket vet jag inte ännu, men hoppas att det finns något sevärt!!

Det skall bli en riktigt röjarhelg!! Garagestädning och bröllopsmässa på programmet.

God natt!!

Inga kommentarer: