tisdag 1 januari 2008

Dag 1

Vad tycker ni om rubriken? På så vis behöver man inte fundera ut något fyndigt (jag hörde någon säga, "brukar du det"?). Eftersom jag av diverse orsaker som jag inte går in på här (de är fullständigt ointressanta) firade huvudsaken av nyår med tvåan, så blev det alkoholfri glögg och mousserande barnchampange (jordgubbssmak) (Även denna alkoholfri), alltså ett helt rent nyår (inte för att jag brukar kolka i mig särskilt mycket, men ett glas champange eller något annat trevligt brukar det bli). Vi gick upp till vattentornet och skådade ut över Kungsbackafjorden, halvön och ner mot Ringhals. Vilket scenario det blev när allt brakade lös!! Konstigt att bara vi två var där uppe! Vilken utsikt! Hur som helst vaknade jag av att jag hade en otrolig huvudvärk!! Livet är bra konstigt. Nu känns allt ok igen och jag håller på att rensa leksaker, papper o annat trist som vi svämmas över av! Det blir en hel säck till insamlingen i morgon på väg till jobbet. Konstigt att börja arbeta igen, jag som precis vant mig vid pensionärslivet!
Nej! Nu får det bli en kopp the och en macka innan v hoppar i säng (jag har en trevlig bok som väntar). Kollar ni på "Skenet bedrar", vardagar i tv4+ vid ca 23. Gör det! Den serien är beroendeframkallande! Slut på dag 1...

Inga kommentarer: