söndag 20 april 2008

Guldkanter i livet

En härlig helg börjar ta slut. Gårdagen tillbringades på kappsegling, dvs ettan seglade och undertecknad tog med småsyskon till ett "badpalats". Det skönaste var faktiskt att simma utomhus i tempererad bassäng, lägga sig på en hylla där bubblorna strömmade runt kroppen och sola! Tänk er själva, varm kropp, kall nästipp allt i flödande sol. Jag är en passionerad bubbelbadare så jag testade ett antal andra "bubbelhål". Dock blev det inget annat bubbel, det sparas i ytterligare några veckor!!! If you see what i mean...! Idogt badande ger god sömn, somnade som en slagen hjältinna redan vid 21... 2 gudstjänster har bevistats (som kantor). Det finns mkt man kan reflerktera över i samband med att växa i tro.... Men det gör jag inte nu kom jag på.. Kände att jag behövde gå ut och jag har svårt att sitta still utan att göra något, så nu har jag tvättat alla fönster på utsidan och eldat en hög med ris som jag slyröjde i skogen förra veckan, samt lite annat smått och gott i risväg, detta var ett grannsamverkans projekt som avslutades med korvgrillning över glöden... Man kan känna på den underbara doft som omger mig att "nu är det vår". Exponerade mina bländande vita ben i ett par shorts tom.

Inga kommentarer: