fredag 4 april 2008

Fredagsmys

Nu är det fredag igen och vi har varit hemma i en vecka. Allt går sin gilla gång och Italien förbleknar i en dröm. Än så länge lyser en och annan fräken på näsan annars som sagt bara minnen kvar! Jag gillar inte sommartid det är så förtvivlat trögt att gå upp på morgnarna, fast jag får erkänna, ganska trevligt och ljust på kvällarna om man undantager denna kväll som är dimmig, dyster och regnig. Vi borde väl ha lite mys, men jag vet ännu inte hur detta mys skall bli!! Det är bara jag och tvåan hemma och hon vill titta på sin film hon fick under veckan (i fred). Helgen ser lugn ut och det kan man behöva ibland, kanske kan man komma till botten i tvätthögen och få krattat tomten,vem vet... Ett glas gott italienskt vin kan det ju bli och några räkor tinar försiktigt i köket. friden sliljor på er!!!

1 kommentar:

Björn sa...

Detta låter mysigt du! Vin och räkor är aldrig fel. Eller kanske visserligen på mitt nattliga arbete där jag nu befinner mig. Nu sitter du nog där med det italienska och myser, kanske med tvåan. Jag jobbar vidare.. buono notti (eller vad det nu heter på det där språket...)