lördag 22 december 2007

Gran

En av våra familjetraditioner är att gå och hugga en gran i skogen på en "gransjälvplock". Nu är det så att hugga gran är ganska jobbigt, men att såga sig en gran det är betydligt lättare!! Den är redan prydd av tvåan som är vår familjejultraditionalist. Lite julklappar har också inhandlats, jag blev ju lite sen eftersom jag tillbringade början av veckan i sängen. Nu borde jag egentligen städa lite, men är ganska trött och fortfarande lite förkyld, så det får nog bli en lugn kväll, dammet ligger säkert kvar i morgon också! Jag har också skaldat lite på rim. Upp till kamp!

2 kommentarer:

hemlig sa...

Jag är tillbaka!

KO

A kiss of music sa...

Vi klädde grannen igår och satte alla julkappar under den. Tänk vad mysigt det är när man klär grannen och lyssnar på julmusik samtidigt. Hoppas du får många julklappar i år. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
Kramar