onsdag 19 december 2007

Det bättrar sig

Fortfarande ägnar vi oss åt sjukvård i detta hem, snart skall jag bära ut en stor kasse med förbrukade näsdukar, pappersbristen börjar bli påfallande! Idag kunde jag nog varit på jobbet (i och för sig är det bra att bli lite friskare), men igår fick jag hämta tvåan som hade misstänkt "vinterkräk" ... Jag tror nu att hon inte alls hade det för inget här "hänt" sedan det "hände" i skolan. Hon tillbringade eftermiddagen i soffan med att dricka coca-cola och kolla på film och beställde sedan Mcdonalds!!! (Hon fick lite rostat bröd och the istället...). Idag var det första hon frågade om hon dricka mer cola och vad vi skulle ha till middag... De ville inte ha henne med på skolavslutningen i alla fall!! Nu sippar hon på cocacola och sorterar strumpor och gör lite annat husarbete! Nu jagar slavdrivaren och vill ha hjälp med hushållsarbetet bäst att sätta igång!!

1 kommentar:

A kiss of music sa...

Usch! Det låter inget vidare att vara sjuk. Jag hoppas att du kryar på dig ordentligt över helgen som kommer.
Jag har oxo blivit sjuk nu. Jag har halsont,försylning,feber och hosta. Jag kanske inte kan sjunga på julafton men vi får se hur det blir med det. Ha det bra och krya på dig! Kram