söndag 11 november 2007

Det klingar så fint..

Jo, det klingar så fint bakom min rygg. Det är isbitar som faller när jag frostar av min frys. "Någon hade hämtat något och glömt dörren", dessutom inte bara en gång. Nu är det superafrostning som gäller!! Annars har det varit lite firande av far, vi fick kåldolmar till middag, det var längesedan!! Men oj så gott! Mitt säkert minst halvårsprojekt att bygga om köket har inletts, jag har plockat ner en del prydnadssaker från "ovan" för att man skall komma åt att mäta bättre, alltid en start (har faktiskt bestämt mig för golv också). Jag var supersugen på att ha ett klarrött gummigolv, men det blir ett ljust björkgolv istället!! Tvåan hackar is, ettan är beordrad att städa sitt rum, men det är så oroväckande tyst! Segling har det varit på programmet denna dag, en härligt klar höstdag med inte så mkt vind, men fint att segla. Nu får jag ta fram ishackan igen!!

1 kommentar:

Björn sa...

Hej! Tack för alla kommentarer hos mig, har haft lite andra prioriteringar än att läsa och kommentera, men nu är jag på lite tillbaka igen! Låter som att gårdagen var både hektiskt men fantastisk rolig. Hemma blev det inget firande av far då jag satt på tåg ffån Stockholm hela eftermiddagen så det får bli en helt annan dag. Låter trevligt med både kåldolmar och ombyggnad av kök, men inte helt lätt kanske?? Men varför varför i hela friden blev det inte klarrött goln?? Ett sådant golv de har i tv-studior som är så polerat att det blänker av alla spots! Det hade jag tyckt var fint! Nej du, dags att dricka upp kaffe, på med tröjan och vidare ner mot Lund idag! Arbete, arbete, arbete! Annars semester från kyrkogården idag!