torsdag 1 november 2007

Bak

Denna torsdagskväll är det bakning på om inte tapeten så i alla fall aktuellt. Det blir 2 limpor typ grekiskt bröd.... något uppiggat av mig med lite av varje som jag hittade i köksskåpet. Det är roligt att baka på gehör, ibland kan man tom äta av det och tycka att det är gott. Jag och Monty har också hackat lite ihop, jag tänkte bjuda mina arbetskamrater på lunch i morgon, det blir lax -och fänkålsgryta (med lite skaldjur i också). Fredagen innan alla helgons dag är en av de roligaste dagarna att arbeta. Många människor pyntar sina gravar och kommer in och fikar och ger sig tid att stanna och reflektera. Vaktmästarna sliter som skållade råttor hela veckan och det kan vara på sin plats att stärka dem med lite lunch. Hoppas nu att det blir ätbart.

Här kunde jag varit lyrisk i flera rader till angående alla duktiga arbetskamrater, men nu finns det någon annan som vill ha tillgång till datorn.

Inga kommentarer: