söndag 30 september 2007

Uteliv

En del har saknat mig på bloggen, nu är jag tillbaka igen. Efter en perioad av segling 6 dagar i veckan samtidigt som man skall vara på jobbet 100 procent + resten, så blev det lite mkt!!! Nu när det är för mörkt på kvällarna för segling ägnas endast helgerna åt detta och man kan ev hinna med en och annan skriflig tanke. Det som talar emot mitt resonemang är att jag nu skrivit 2 helgdagar och inte en enda kväll.... Förra helgen tillbringade vi i Stockholm på kombinerad segling/semester/kulturupplevelse. 2 nätter tillbringade vi på Grand hotell i Saltsjöbaden (kan definitivt rekommenderas, ett tips är dock att använda någon hotellsajt för att boka rum, det blir väldigt mkt billigare). Vi flyttade sedan in emot centrum och tillbringade 2 nätter på vandrarhem också, lite skillnad... Det mest korkade är att nästan alla museér är stängda på måndagar. Vi kunde dock kolla på Wasa, som tvåan verkligen uppskattade. Det går en informationsfilm på diverse språk om och om igen, vi började med att se den med en japansk speaker (jag hade ju lite koll på ungefärlig handling så jag "översatte"). Sedan såg vi den en gång till på svenska.

Under vår vistelse hann vi också med att beöka livrustkammaren och skansen (inkl skansenakvariet), åka mkt tunnelbana, kolla in diverse byggnader...

Idag har det varit uteliv. Städdag på klubben med rengöring av alla segelskolebåtar och in med dem i båthuset, upp med följebåtar, rensning av sekretariatet, in med en del bojar, fixa båtmotorer mmm. Jag ägnade mig åt segelskolebåtar och att sedan fixa lite att tugga på till alla flitiga arbetare (det började med att jag var kaffesugen och det fanns inget kaffe så jag satte på lite och det ena medförde det andra, så det blev både korv o mackor och lite till). Regnet spöade nästan hela tiden, nu har jag torkat igen. Det är dock skönt med lite uteliv så att jag får lite luft att leva på under veckan.

TÄVLING
Hjälp mig att hitta ett bibelord, devis ngt att använda för att skriva på en reflex, kanske en änglareflex, kanske en hjärtreflex, jag håller på att förbereda en PR-kupp... den som hittar på en bra devis av mina vänner kanske kan få det första exemplaret t ex! Enväldig domare är undertecknad.

Nu till duschen, jag skall uppvakta min svägerska och jag behöver skölja mig i varmt rent sötvatten...

Inga kommentarer: