måndag 17 augusti 2009

T-shirt

Så här i semestertider kan det vara bra att rensa sin garderob. Min har tydligen inte rensats på länge, riktigt trevliga godingar dök upp längst in.. Jag kunde efter en snabb genomgång inse att så många t-shirtar som "är bra att ha" när man målar t ex behöver inte jag. Kanske om jag målar om huset ett par gånger per år, men nu behöver jag inte det! Nu ser det riktigt välordnat o prydligt ut och helt fullt ändå! Samtidigt har jag fyllt en "jättebinge". Mystiskt!! Sonen som får en t-shirt vid varje stor tävling har en ansenligt mängd som jag snart skall försöka få honom att rensa i. Han har sina t-shirtar som en minnesbank, "men mamma, den fick jag ju på Lilla Tjörn runt 2003", ja och när kunde du ha den sist???

Nu bär jag min Sackeusbordet årmodell 2007, den är fin!

1 kommentar:

Forne Örtagårdsmästaren sa...

En del blir säkert Stadsmissionen el dyl glada för.
Det som blir över kanske kan bli en liten trasmatta. Till badrummet? :)