fredag 24 oktober 2008

Filippa har flyttat in

Jag har inget emot husdjur....när andra har dem. Jag kan till och med passa dem, men jag har varit benhård med egna. Ettan har jag utlovat ett akvarium när han har hållit ordning i sitt rum i en månda i ett sträck. Det lovade jag nog för 10år sedan... och det har liksom inte varit någon risk... Med tvåan är det lite annorlunda, hon kan kämpa för att uppnå något och hon har hållit ordning i sitt rum i en månad, dessutom har hon hjälpt till med städning, krattning, vedbärning etc... Då kan man ju bara inte säga nej. Idag lagom till höstlovet har alltså Filippa flyttat in, en liten fläckig hamster. Nu har den somnat sött i sin bur, inte i det lilla sovhuset utan i en rörkrök som fnns i buren, men smaken är väl olika!

Appropå "ord i rättan tid" så upphävde tvåan sin ljuva stämma när tandhygienisten igår undervisade henn i tandborstning. "Min mamma har väldigt gula tänder för hon dricker så mycket öl!" (jag sjönk ner i mitt lilla hörn....). Idag frågade jag henne varför hon sa något sådant, jag dricker väl inte speciellt mycket öl??! "Jo, men du brukar ju säga att du har lite gula tänder för du dricker så mycket öl... eller var det kaffe du sa????" Jo, det var kanske kaffe jag sa!

Hoppas att Filippa vänjer sig vid oss, hon får en väldigt omtänksam "hamstermamma" i alla fall. Har jag blivit hamstermormor nu??

Inga kommentarer: