tisdag 16 september 2008

10 år

Insåg just att nu finns det ingen i vår familj som kan skriva sitt namn "entaligt". 2:an fyller 10 år idag. Hon har verkligen väntat länge på denna dag som är en viktig gräns i livet. Morgonen började med att hon fick lösa ett antal tal i sängen, talet blev ett telefonnummer som hon skulle ringa, där det var tänkt att en telefonsvarare skulle meddela var hon kunde hitta sin nya mobil... Bra idé av storebror "ettan", men ett av hans tal var fel, så tvåan kom till ett annat nummer som var upptaget hela tiden. Med lite mek fick de i alla fall till det och hon kunde lycklig leta fram sin s-e under soffan. Hon hade även beställt en skattkarta med sina övriga paket utmärkta. Hon irrade omkring och hade lite problem med norr o söder och upp och ner, men vips stod hon där med lite av varje.

Dagens middag blev thaimat och prinsesstårta och nu sussar hon gott i sin säng.

För er som undrar.... Jo, det är förvisso sant, jag håller på att leta upp en ny efter Karl Fredrik Urban, det blir alldeles för tomt annars, jag kan inte tänka mig att leva ensam längre... Surrogatet Fredrik Max Magnus är ju bara just ett surrogat..

Nu skall jag drömma om min tillkommande och glädja mig åt att Öis avanserar..

Inga kommentarer: