fredag 11 juli 2008

Underbart är inte kort??

Jag brukar alltid klämma till med många veckors semester i ett svep. I år "duttar" jag det är en ny erfarenhet som jag bestämt mig för att inte göra om!! Inte förren idag eller möjligtvis igår känner jag att jag har semester och är inne på min tredje roman och kan sitta i en stol eller ligga på min divan och softa och ta det lugnt.. En del av er vet vad jag håller på med.. Ösa ut allt i undervåningen, jag tycker inte att jag har så mkt grejor, det kanske jag inte har i och för sig, men böcker!!!!! Det är inte alls tomt ännu och då har jag packat 20 flyttkartonger.... Jag som ville börja riva en vägg!! Men som jag säger.. det blir nog bra när det blir färdigt någon gång! Det blir till att få upp tempot idag!

Ett annat familjeprojekt är att "ettan" som sommarjobbar skall komma upp själv, fixa frukost till sig, gå till bussen och se till att han kommer till jobbet i tid (för säkerhets skull har hans mor på väckarklockan och kollar om han är uppe (han tillhör sorten som inte ens en bomb kan uppväcka)), det har faktiskt funkat nästan bra! "Tvåan" har önskat sig en egen väckarklocka och har fått en för några dagar sedan, nu testar hon den för att se om hon kan komma upp själv på morgonen (vilket hon har klarat väldigt bra), detta är inte en moders påhitt! Modern gillar sovmorgnar och tillhör dem som gör sig bättre fram mot natten och är som vackrast när det skymmer.

Nu skall vi äta frukost för vi har softat väldigt länge idag och slabbat runt i sovkläderna...

2 kommentarer:

Hemlig sa...

Instämmer, duttsemester är inte bra....

Kantorn

Björn sa...

Haha kul läsning. Jag tycker jag har "duttsemester" mest hela tiden.