måndag 14 juli 2008

Mordiskt

Ju mer av sommaren som går ju mer mordisk blir jag och då talar jag inte om mördarsniglar eller mygg, inte ens knott. På 5 dagar har jag nu klämt 3 deckare (modell bok) och på kvällarna kan man alltid koppla av till något bestialiskt tv-mord. En favorit är morden i midsummer, men det finns mer att avnjuta mest varje kväll.

Jag anser mig vara ganska fridsam, men dras som sagt till läskigheter, speciellt mord.. Något annat läskigt som hände idag var att jag började arbeta efter semestern. Hualigen vad den semestern gick fort i år!!! Det är ganska trist på jobbet just nu, inte arbetsuppgifterna, men alla andra arbetspolare är på semester så det är lite ödsligt. Idag residerade jag över 3 rum, men det var inte särskilt betungande för de flesta har nog semester och orkar inte att ringa.

En annan sak som jag kan bli lite sorgsen över är utträden. Jag gjorde 3 idag. Jag har ju naturligtvis inte en aning om vad x tjänar som går ut, men jag kan gissa att x tjänar si och så mkt och betalar x antal kronor i medlemsavgift. Jag vet ju också att x antal kronor kostar 1 ungdom på läger, x antal kronor kostar diakonens hembesök hos gamla Ada o Beda, x antal kronor kostar det att fira mässa, x antal kronor kostar det att sponsra diakonen hos pallitativa vården som stöttar den döende y... Vad skall vi prioritera bort när x inte längre vill vara med? Tack och lov är Guds nåd gratis!

Jag gör lite tillägg!! Det låter faktiskt som om jag bara tänker på pengar, rätt fel!! Bön och bibel är ju gratis, egentligen är jag mest sorgsen över att inte ge Jesus en chans (även om jag inte alls vet om x har gjort det eller ej). Nu skall jag snart sova för kroppen blev trött av att arbeta!

1 kommentar:

hemlig sa...

Tro det eller ej, jag har börjat igen...

KO