lördag 17 maj 2008

Råå

Idag har jag för första gången i mitt liv tillbringat en dag i Råå. Det är råfint... Nu är jag i Lund och temat är Guatemala. Eftersom några försökte tutta på skolan som ligger granne här så är det just brandbil och annat på gång, men snart återkommer vi till kvällens tem Guatemala. 4 Guatemalaner och 1 vietnames och två svenska är här så snacka om att vara i minioritet.. Idag fick min mörkhyade son ett sponsorsbidrag innan han gick ut på sjön...en solkräm med 50+!!!! Vi tyckte att det var lite roligt, men mina vänner sa att den var nog till mig.... Tänk att jag är 50+ (men gills verkligen en vecka??? Hasta luego!!

2 kommentarer:

Björn sa...

Det heter PÅ Råå Annika, PÅ Råå ;) Rätt ska vara rätt annars blir det ju fel :)

Snedseglaren sa...

Jo, jo jag vet, en del av oss bor på Onsala också, men eftersom jag är arbetarklass får det bli i Onsala och I Råå....fast fint var det!